Verkoopvoorwaarden

1. Inleiding

Protecta Solutions stelt u een online verkoopservice ter beschikking waarmee u vanaf uw computer een aantal artikelen kunt kopen. Hierbij nodigen wij u uit om de algemene verkoopvoorwaarden die gelden voor het via de website kopen van Protecta Solutions-producten te lezen. In dit opzicht betekent het gebruik van deze website uw akkoord met deze algemene verkoopvoorwaarden. Heeft u echter vragen over deze voorwaarden, dan kunt u contact met ons opnemen via volgend contactformulier.

2. Onze gegevens

De onderstaande voorwaarden regelen de verkoop van de op deze website getoonde producten die worden aangeboden door:

Protecta Solutions
Industriezone Beveren-Noord
8800 Roeselare
België

Ingeschreven in het Handelsregister van Roeselare met BTW-nummer BE 0887.300.966.

3. Contract

3.1 Beschikbaarheid van de dienst

Als u een bestelling op http://www.protectasolutions.be/ plaatst, verzekert u ons dat u meerderjarig bent. De aangeboden producten worden in België, Nederland, Luxemburg, Duitsland en Frankrijk gedistribueerd.

3.2 Koopgaranties

De op deze website aangeboden artikelen zijn een productselectie van ergonomische producten. Elk product wordt voorzien van de volgende gegevens:

  • Naam van het artikel
  • Afbeelding(en) van het artikel
  • Omschrijving van het artikel
  • Verkrijgbare maten en kleuren*
  • Kenmerken
  • Prijs (in EUR)

*Protecta Solutions heeft haar best gedaan om de kleuren van de artikelen zo dicht mogelijk bij de werkelijkheid weer te geven. De kleur van de artikelen die op het scherm verschijnen kan echter afwijken, afhankelijk van de kwaliteit van het computerscherm. In dit opzicht kan Protecta Solutions niet garanderen dat de kleuren die op je computerscherm verschijnen trouw zijn aan de werkelijkheid.

Speciale aanbiedingen, acties of kortingen zullen geldig zijn tot de aangeduide datum of zolang de voorraad strekt.

3.3 Koopprocedure

  1. De artikelen die men wil kopen, moeten geselecteerd en aan de winkelwagen toegevoegd worden door op het desbetreffende icoon te klikken.
  2. De winkelwagen bevat de naam van het geselecteerde artikel, eventuele maat, hoeveelheid en prijs (in EUR) (exclusief en inclusief BTW). De vermelde prijs is inclusief de verzending, waarvan de prijs varieert afhankelijk van de gekozen bezorgmethode.
  3. Om de bestelling te plaatsen worden de persoonsgegevens van de gebruiker gevraagd. Deze zullen worden opgenomen in onze database met de bedoeling om de bestelling te kunnen verwerken en nieuwe bestellingen via de website eenvoudiger te maken. De door de gebruikers verstrekte persoonsgegevens zullen worden verwerkt in overeenstemming met het bepaalde in ons privacybeleid. De gebruiker kan altijd toegang verkrijgen tot de verstrekte persoonsgegevens en tot de informatie van de geplaatste bestellingen. Protecta Solutions herinnert de gebruikers eraan dat de persoonsgegevens nauwkeurig moeten worden doorgegeven om vergissingen of incidenten bij de verzending van het/de gekochte artikel/en te voorkomen. Daarnaast ontvangt de gebruiker, op diens uitdrukkelijke verzoek, per e-mail de laatste informatie en publicaties over Protecta Solutions.
  4. Nadat de order is ingevuld en voordat deze wordt verzonden, ontvangt de gebruiker een overzicht van de bestelling ter controle met daarin het bestelde artikel, de totaalprijs (inclusief verzendkosten en belastingen) met alle concepten afzonderlijk gespecificeerd, en de bezorggegevens van de bestelling. De gebruiker dient vervolgens met een klik op de knop met de uitdrukking "Door naar volgende stap" de bestelling te bevestigen.

Bestellingen kunnen worden betaald met creditcard of debetkaart. Andere dan de in deze betalingsmodule beschikbare mogelijkheden genoemde betalingswijzen worden niet geaccepteerd. Betalingen met creditcard of debetkaart worden online afgeschreven, d.w.z. in real time, via de betalingsgateway van de desbetreffende bankinstelling, nadat is gecontroleerd of de door de gebruiker doorgegeven gegevens juist zijn.

Nadat de transactie is bevestigd, wordt een e-mailbericht naar het door de gebruiker opgegeven adres gestuurd met een overzicht van de bestelling en de verstrekte persoonsgegevens. Het niet ontvangen van dit bericht kan te wijten zijn aan een tijdelijk communicatieprobleem van het netwerk of een typefout in het verstrekte e-mailadres. In beide gevallen raadt Protecta Solutions de gebruiker aan om contact op te nemen met de klantenservice.

4. Prijs en betaling

4.1 Prijs en munteenheid

De prijzen op de website worden in euro's weergegeven.

4.2 Belasting over de toegevoegde waarde

In overeenstemming met de geldige Belgische wetgeving is Protecta Solutions verplicht om op alle verkochte producten belasting op de toegevoegde waarde (btw) te heffen. De btw wordt toegepast naargelang het percentage van de geldige wetgeving.

4.3 Betalingswijzen

Bij Protecta Solutions betaalt u op de manier die bij u past. Om tijdige levering bij een eerste bestelling te verzekeren, vragen wij om onmiddellijke betaling. Protecta Solutions accepteert uitsluitend betalingen die beschikbaar zijn in de betalingsmodule van MULTISAFEPAY. Dit zijn de in de België, Nederland, Luxembrug en Frankrijk meest voorkomende betalingsmogelijkheden zoals Bancontact, Maestro, iDEAL, Sofort Banking, Giropay, overschrijving, Visa, Mastercard, American Express.

Betaling met creditcard of debetkaart

Protecta Solutions accepteert de betaling van de via haar website verrichte aankopen met de volgende creditcards en debetkaarten: Visa, MasterCard, American Express.

Indien de door de gebruiker gekozen betalingswijze creditcard of debetkaart is, wordt de betaling online afgeschreven, d.w.z. in real time, via de betalingsgateway van de desbetreffende bankinstelling, nadat is gecontroleerd of de doorgegeven gegevens juist zijn.

Vanaf een tweede bestelling bestaat de mogelijkheid te betalen na levering van de goederen. De desbetreffende factuur wordt u dan na levering van de goederen per email toegestuurd.

4.4 Veiligheid bij de betaling

Teneinde het betalingssysteem zo veilig mogelijk te maken, gebruikt Protecta Solutions veilige betalingssystemen van eersterangs bankinstellingen op het gebied van e-commerce. In dit opzicht worden de vertrouwelijke gegevens van de betaling rechtstreeks en gecodeerd (SSL) aan de desbetreffende bankinstelling doorgegeven. Protecta Solutions accepteert voor de betaling met Visa, MasterCard en American Express alleen SET-transacties (Secure Electronic Transaction) met het internationale 3D Secure protocol dat zich onderscheidt door de onderscheidingstekens Verified by Visa, MasterCard SecureCode en American Express Safekey. De Secure Electronic Transaction is een initiatief waarvan het basisprincipe de garantie van de veiligheid van internettransacties is. Wanneer wordt afgerekend via de veilige betalingsgateway, controleert het systeem automatisch of de creditcard is geactiveerd voor Secure Eletronic Transaction. Vervolgens wordt contact opgenomen met de bank die de creditcard heeft uitgegeven, die zal verzoeken om toestemming te verlenen voor de transactie d.m.v. een persoonlijke pincode. De transactie wordt alleen uitgevoerd als de bank die de creditcard heeft uitgegeven de pincode bevestigt. Zo niet, dan wordt de transactie geweigerd. Daarnaast beschikken we over het SSL online beveiligingscertificaat GeoTrust.

Als aanvullende maatregel van het "Veilig betalen"-systeem en teneinde een bijdrage te leveren aan de bestrijding van internetfraude, behoudt Protecta Solutions zich het recht voor om de door de klant verstrekte persoonsgegevens te controleren alsmede om maatregelen te treffen die het bedrijf passend acht (met inbegrip van de annulering van de bestelling), opdat de gekochte artikelen worden bezorgd conform de gegevens die in de bestelling staan vermeld.

4.5 Kooplimiet

Protecta Solutions staat de aankoop van producten voor latere wederverkoop niet toe. Klanten die geïnteresseerd zijn in de aankoop voor een hoger bedrag of van een grotere hoeveelheid voor andere doeleinden dan de wederverkoop, dienen contact op te nemen met de klantenservice die hen zal informeren over de verschillende mogelijkheden om de gewenste bestelling te plaatsen.

5. Levering

De bezorging van op http://www.protectasolutions.be/ gekochte artikelen gebeurt via een onze eigen leveringsdienst of een (inter)nationale postservice of besteldienst. De leveringstermijn is afhankelijk van het bestelde product en vindt in de meeste gevallen plaats binnen 21 werkdagen. Voor grote producten zal de klant door ons gecontacteerd worden.

De verzendkosten zijn meegerekend in de eindprijs en zijn afhankelijk van het gewicht en de dimensies van het bestelde product. 

Het is niet mogelijk om bestellingen naar een postbus te sturen.

De verzendkosten kunnen op ieder moment en zonder kennisgeving vooraf worden gewijzigd. De wijziging zal van toepassing zijn vanaf het moment waarop deze in de hulpsites en het op deze website gepubliceerde contract wordt opgenomen. In ieder geval zijn de verzendkosten geldig die op het moment van de bestelling verschijnen.

6. Beleid inzake ruilen en/of retourneren.

6.1 Ruil- en/of retourneervoorwaarden

Als de klant na ontvangst van de bestelling niet tevreden is, stelt Protecta Solutions hem of haar in de gelegenheid om de maat van het gekochte artikel te ruilen of te retourneren, te tellen vanaf de ontvangstdatum, mits het artikel ongebruikt en niet beschadigd is. Zo kan Protecta Solutions het ruilen van gebruikte of beschadigde artikelen weigeren (mits het niet om een defect gaat).

De artikelen kunnen niet voor een ander model worden geruild, enkel voor een andere maat indien dit mogelijk is. Om een artikel voor een ander te ruilen, dient het geretourneerd en opnieuw besteld te worden. Vooraleer het product geretourneerd wordt, dient de klant volgend formulier te versturen.

De gekochte artikelen die worden geretourneerd moeten zorgvuldig ingepakt en met het afleveringsbewijs of het juist ingevulde retourneringsformulier verzonden worden.

Indien men bij het ruilen of retourneren niet over het genoemde afleveringsbewijs beschikt, kan het retourneringsformulier hier aangevraagd worden.

6.2 Ruilen en/of retourneren per post of andere vervoerder

De gekochte producten kunnen eveneens per post van maat worden geruild of geretourneerd door ze naar het onderstaande adres te sturen:

Adres voor teruggave of omruilen van artikelen: Protecta Solutions, Industrieweg 78, 8800 Roeselare , België.

In dit geval raadt Protecta Solutions aan om de artikelen per aangetekende post of met ontvangstbevestiging te verzenden. De verzendkosten van de producten die men per post wil ruilen of retourneren zijn voor rekening van de klant en Protecta Solutions accepteert in geen geval onder rembours terugzendingen.

6.3 Ontbindingsrecht

De koper heeft bij een online aankoop, op basis van de Europese wetgeving, het recht om zijn/haar aankoop te herroepen, zonder betaling van een boete of zonder opgave van motief. Dit binnen de 14 kalenderdagen vanaf de dag die volgt op de levering. De rechtstreekse kosten voor het terugzenden vallen ten laste van de koper.

Om gebruik te maken van het ontbindingsrecht is het nodig om de beslissing om de overeenkomst te ontbinden door middel van een eenduidige verklaring (bijvoorbeeld, een per post, fax of e-mail verzonden brief) aan ons door te geven.

Om te voldoen aan de ontbindingstermijn dient het bericht met betrekking tot het feit dat u gebruik wilt maken van dit recht te worden opgestuurd voordat de betreffende termijn is vervallen.

Gevolgen van de ontbinding

Bij ontbinding betalen wij alle na aankoop ontvangen bedragen aan de klant terug, met inbegrip van de bezorgkosten (met uitzondering van de extra gemaakte kosten in verband met een door de klant gekozen andere, duurdere bezorgwijze dan de gebruikelijke bezorgwijze die wij bieden) zonder onterechte vertraging en, in ieder geval, uiterlijk 14 kalenderdagen vanaf de datum waarop wij op de hoogte zijn gebracht van de beslissing om de onderhavige overeenkomst te ontbinden. We zullen overgaan tot voornoemde terugstorting door middel van dezelfde betaalwijze als de klant aanvankelijk heeft gebruikt voor de betaling, tenzij de klant uitdrukkelijk anders heeft bepaald. In ieder geval hoeft de klant geen extra kosten i.v.m. de terugstorting te betalen.

Wij kunnen de terugstorting uitstellen totdat wij de goederen hebben ontvangen of totdat de klant een bewijs van de retourzending van die goederen heeft ingediend, naargelang aan welke voorwaarde het eerst wordt voldaan.

De klant dient ons de goederen rechtstreeks en onverwijld retour te sturen of terug te geven en, in ieder geval, uiterlijk binnen een termijn van 14 kalenderdagen vanaf de datum waarop de klant ons zijn/haar beslissing om de overeenkomst te ontbinden heeft gemeld. De termijn wordt als vervallen beschouwd als de goederen worden teruggezonden voordat die termijn is geëindigd.

Voor het retourneren van de goederen kan de klant gebruik maken van de diensten die Protecta Solutions hem/haar ter beschikking stelt: afhaling door logistieke dienst van Protecta Solutions met toeslag die de klant op zich dient te nemen.

6.5 Terugbetalingen

Zodra de artikelen zijn ontvangen controleert Protecta Solutions of ze in goede staat verkeren en gaat vervolgens over tot het verzenden van het juiste product als het om een ruiling gaat of, bij retourneringen, tot het terugstorten van het betaalde bedrag met dezelfde betaalmethode als gebruikt is bij de aankoop.

De termijn voor de terugstortingen kan variëren van 3 tot 12 werkdagen vanaf het moment waarop de teruggezonden artikelen in het magazijn van Protecta Solutions worden ontvangen. Zodra de staat van de teruggezonden artikelen is gecontroleerd, wordt de klant per e-mail hierover op de hoogte gebracht.

De teruggezonden artikelen worden altijd op dezelfde manier terugbetaald als de bij aankoop gebruikte betaalwijze.

Als Protecta Solutions bij vergissing een ander dan het bestelde artikel heeft verzonden of wanneer de kwaliteit van het verzonden artikel niet in orde is, stort Protecta Solutions na controle van de vergissing of het defect, het bedrag van het geretourneerde artikel en de verzendkosten terug. Indien een bestelling met een defect per gewone post wordt teruggezonden, zal Protecta Solutions de verzendkosten terugbetalen mits de klant het betalingsbewijs van de retourzendkosten in het pakket voegt. De terugstorting van de verzendkosten geschiedt na die van de artikelen.

7. Registratie

De door de klanten tijdens de registratie verstrekte gegevens zullen enkel door Protecta Solutions worden gebruikt om de bestellingen te verwerken en om het surfen en kopen op de website te vereenvoudigen. Daarnaast zal Protecta Solutions per e-mail informatie sturen over nieuwe producten, acties en promoties, als de klant hiermee uitdrukkelijk akkoord gaat.

Protecta Solutions garandeert de klanten dat de door hen verstrekte gegevens niet zullen worden gedeeld met derden of bedrijven die niet tot het Protecta Solutions concern behoren.

De door de gebruikers verstrekte persoonsgegevens zullen worden behandeld volgens de Organieke wet 15/1995 van 13 december inzake de Bescherming van Persoonsgegevens. Raadpleeg voor meer informatie ons Privacybeleid.

De klant kan altijd gebruik maken van zijn rechten op inzage, rectificatie, annulering van en verzet tegen de verstrekte gegevens. Hij/zij kan dit per e-mail of per post doen op het volgende adres:

Protecta Solutions
Industriezone Beveren-Noord
Industrieweg 78
8800 Roeselare
Info@protectasolutions.be

8. Contact

Voor vragen of suggesties kun je contact opnemen met Protecta Solutions via het contactformulier, per e-mail of per post op het onderstaande adres:

Protecta Solutions
Industriezone Beveren-Noord
Industrieweg 78
8800 Roeselare
Info@protectasolutions.be

Het telefoonnummer van de klantenservice is: +32 (0)51 69 75 24 en is bereikbaar op maandag, dinsdag, woensdag, donderdag en vrijdag van 8.30 tot 12u en van 13u tot 17u. Op zaterdag, zondag en feestdagen is de klantenservice niet bereikbaar.

Tijden

Op http://www.protectasolutions.be/ kunnen 24 uur per dag, 7 dagen per week, 365 dagen per jaar bestellingen worden geplaatst.